Nejspíš dobrý den pane Hrušínský. Musím přiznat, že díky intuici mé ženy dnes ráno( včera) jsem se dostal na představení Vašeho divadla do Vrchlabí: Ze života Čapka , z pera a režijního vedení pana Vacka. NESKUTEČNÉ ! VYNIKAJÍCÍ ! Herecky skvěle odvedená práce, absolutorium za výkony každého z herecké výpravy, výborné scénické nápady. Neskutečné přiblížení génia Karla Čapka. Až z toho mrazilo- vzhledem k současné situaci ve společnosti, ve světě. Prostě GENIÁLNÍ ! I když velmi smutné až tragické. Také Vám děkuji za Vaše vyjádření a postoje ke garnituře proruských zaprodanců Zemana , Babiše a jejich nohsledů. Držíme Vám palce a budeme se snažit zařadit mezi Vaše pravidelné diváky. Karel Hovorka
Karel Hovorka
1.05.2023
Milý pane Hrušínský, Občan první jakosti je po všech stránkách mimořádné představení. Dokonalý text, který se vyhýbá povrchnosti i sebemenšímu náznaku černobílého vidění, a přitom je svěží, odvážný a především vtipný, byť z té vtipnosti občas zamrazí. To je na něm nesmírně cenné. Dramaturgie Divadla Na Jezerce už dlouho v mých očích přirozeně navazuje na apelativní divadlo Jana Grossmana. Tento názor sdílí i kritik Jan Kerbr, s nímž jsem nedávno o Divadle Na Jezerce hovořil. Před několika týdny jsem pro Paměť národa pořídil rozhovor s Vladimírem Justem, který o Divadle Na Jezerce hovořil také jen v superlativech. Jestliže Jan Grossman říkal, že divadlo tu není od toho, aby divákům odpovídalo, ale naopak jim kladlo nepříjemné otázky, na něž si sami musí hledat odpovědi, pak v mých očích Divadlo Na Jezerce tuto podmínku stoprocentně splňuje (na rozdíl od řady jiných). Navíc je všude v divadle přítomen Váš pan otec, což nás velmi potěšilo. Vy všichni jste své postavy hráli dle mého názoru naprosto přesně: neokázale a lidsky. Nikde ani špetka karikatury či povrchnosti. Také jsem ještě přemýšlel o Vaší postavě a nejvíce se mi vkrádaly na mysl dvě otázky. Co pro takového mediálního magnáta představují obecně platné hodnoty? Občas je reflektuje, leccos má v hlavě srovnané (názor na komunismus), ale vzhledem k své pozici se je naučil potírat a šermuje jimi pouze směrem k těm, co stojí na společenském žebříčku níže. V opačném přístupu mu brání strach. Uzpůsobuje-li své názory momentálním náladám většinové společnosti (kvůli dosažení co nejvyšší sledovanosti), pak vlastně permanentně ztrácí svoji identitu. Je nejméně svobodnou postavou ze všech. O demokracii hovoří pouze tehdy, teče-li mu do bot, či může-li se udělat hezkým. Je to neustálé balancování mezi Pavlem a Šavlem (nějak nápadně mi připomíná jistého "supermoderátora" a televizního ředitele, který nejdříve pomáhal bývalému prezidentovi a zesměšňoval jeho kritiky, aby se posléze stal na stejné televizní stanici "hlasatelem svobody a demokracie"). A pak je tu jeho strach. Bojí se, ať už důsledků své minulosti, nebo toho, co mu vyvede jeho sebestředný moderátor. Tak nějak to končí, když je člověk živ z toho, že ustupuje masám, či přinejmenším konkrétním jedincům šířícím zlobu, lži a nenávist. A nemusí být pouze mediálním magnátem a multimilionářem. Do jisté míry se to týká každého z nás. Všechny postavy jsou autorem Matějem Balcarem geniálně napsané, ale Váš televizní ředitel mě nejvíc nutí k přemýšlení. Vy jste se ve Vašem divadle vydali cestou opačnou. Nehladíte diváka po srsti, jak říkal Otomar Krejča, nejdete vstříc masám. A proto Vám ještě jednou moc tleskám a těším se na další návštěvu. Jelo s námi ve svém volném čase i šest žákyň ve věku šestnácti až osmnácti let. Některé z nich svět divadla teprve objevují. Obávaly se a přemýšlely, zda před náročným týdnem podniknout dalekou cestu a jet do Prahy. Všechny bez výjimky se vyjádřily jen v superlativech a o mnohých tématech ještě zpětně diskutovaly. To mě osobně velmi těší. Je dost možné, že se Vám někdo z účastníků písemně vyjádří. Přeji Vám, Vašim blízkým i celému divadlu jen to nejlepší! Speciálně moc pozdravuji všechny, kteří se podílí na této skvostné inscenaci. Všichni učitelé, šest žákyň a jedna maminka z Rumburku, kde nyní učím, byli představením uchváceni. Srdečně Vás zdravím a těším se brzy opět na shledanou. Filip Stojaník (Mgr.et Mgr. Filip Stojaník, historik, spisovatel, publicista a pedagog, FF UJEP, SOŠ MGP
Filip Stojaník
20.04.2023
Dobrý den, ještě jednou bych ráda poděkovala (a obvykle již nepíšu :D) za včerejší představení Občan první jakosti, bylo velmi vtipné a trefné, moc se mi líbilo a i divákům. Opravdu povedené! Jsem ráda, že jste jeli ,,okolo“. S chutí bych si to dala ještě jednou, už jsem nakousla přítele a snad ho nalákám k vám Na Jezerku na dávku (ne)korektního humoru 😃 Uvidíme se tedy v květnu s Hitlerem a na příští rok bych velmi ráda zařadila některé vaše představení, a to v lednu 2024. Přeji Vám krásný den a moc zdravím pana ředitele 😊 Adéla Šmat UFFO, Společenské centrum Trutnovska pro kulturu a volný čas
Adéla Šmat
29.03.2023
Dobry vecer, dakujeme za nadherne divadelne predstavenie After Life. Tato hra nam Vasim umenim otvorila oci a to doslova. Vase divadlo ma uzasnu atmosferu. Prajeme Vam mnoho spokojnych divakov, minimalne takto spokojnych, ako sme my. S uctou Ivan Tomco & Katka Kovacova
Ivan Tomco a Katka Kovacova
6.03.2023
Dobrý den, tento týden jsme navštívili hru Ze života Čapka. Nejprve bych měla poděkovat panu Hrušínskému, ale okamžitě po skončení představení jsem věděla, že musím poděkovat autorovi panu Petru Vackovi. Neumím psát tak jako on, a tak mi prosím odpusťte, že volím pouze jediné slovo, které znovu opakuji: Děkuji. Byl to pro mne neskutečně silný a nezapomenutelný zážitek. Přeji Vám všem v divadle jen to nejlepší, mnoho síly a také zdraví, Jaromíra Tutrová - ročník 1954
Jaromíra Tutrová
27.02.2023
Milan Dráždil (Vídeňské listy č.15-16/2023)
1.04.2023
Kontaktforum: Občan první jakosti sklidil zasloužený potlesk
OBČAN ve Vídni
redakce prahain.cz (prahain.cz)
24.03.2023
V PRAŽSKÝCH DIVADLECH SE TOČÍ STOVKY MILIONŮ KORUN. Poměrně přesný popis financování kultury v Praze. Tzv. Asociace profesionálních divadel byla v roce 2008 - podle názoru ředitele soukromého Divadla Na Jezerce Jana Hrušínského - účelově založena k ovládnutí veřejných financí určených na kulturu a všech dotovaných divadel v ČR. Zároveň slouží jako promyšlená překážka svobodnému podnikání, rozvoji a šíření svobodně vznikající kultury. Nastavuje nerovné podmínky podnikání v české kultuře. Podporuje nekalou soutěž.
V pražských divadlech se točí stovky milionů korun.